Nejčastěji kladené otázky
Stavební spoření
Jak funguje stavební spoření?
Stavební spoření je skvělý způsob, jak si vytvořit finanční rezervu, kterou po 6 letech můžete použít na cokoliv. Při spoření alespoň 20 400 Kč ročně dostanete navíc 1 000 Kč od státu. Zároveň díky stavebku můžete získat výhodný úvěr na bydlení. Úrokovou sazbu stavebka i případného úvěru máte garantované po celých 6 let. Stavební spoření je jistotou i díky pojištění vkladů.
Co je cílová částka a musím ji naspořit?
Cílová částka je suma, která zahrnuje vaše budoucí vklady, státní podporu, úroky a případný úvěr ze stavebního spoření, po odečtení daně z příjmů z těchto úroků a poplatků. Její výše zároveň určuje minimální měsíční vklad na stavebko. Ten činí 0,25 % z cílové částky. Nemusíte ji naspořit celou, ale zároveň ji nesmíte překročit. Samozřejmě ji můžete kdykoliv zdarma navýšit či snížit na každé pobočce ČSOB nebo s obchodním zástupcem ČSOB Stavební spořitelny.
Mohu úspory ze stavebního spoření použít na cokoli, nebo jen na bydlení?
Ano, úspory po 6 letech spoření můžete využít na cokoli – nejen na bydlení. Stavební spoření může posloužit i k vytvoření finanční rezervy nebo k zajištění jednoduššího startu do dospělého života pro vaše děti.
Jak vypovědět smlouvu o stavebním spoření?
Smlouvu můžete vypovědět písemně na pobočce ČSOB nebo s obchodním zástupcem ČSOB Stavební spořitelny. Výpovědní lhůta je 3 měsíce a počíná běžet prvním dnem měsíce následujícího po doručení výpovědi na doručovací adresu ČSOB Stavební spořitelny. Předčasná výpověď stavebního spoření, před uplynutím 6 let, je však finančně nevýhodná - přijdete o nárok na státní podporu (i doposud připsanou) a předčasné ukončení je zpravidla zpoplatněné.
Co se stane se smlouvou po 6 letech spoření?
Po uplynutí 6 let můžete smlouvu ukončit a vybrat peníze nebo ve spoření pokračovat. Pokud smlouvu neukončíte, je důležité si hlídat, aby nedošlo k „přespoření“ cílové částky. Dosažením cílové částky totiž smlouva automaticky končí.
Co je to státní podpora?
Státní podpora je finanční příspěvek, který vám stát přidává k vašim vkladům na stavební spoření. Státní podpora se vám připíše na účet stavebního spoření každý rok v dubnu. Ročně můžete získat maximálně 1 000 Kč.
Jak mohu získat státní podporu?
Státní podporu získáte, pokud budete spořit minimálně 6 let. Abyste získali maximální podporu, je potřeba za rok naspořit alespoň 20 400 Kč. Pokud naspoříte víc, zbylé peníze se převedou do dalšího roku jako základ pro další státní podporu. Peníze musí být na účet stavebního spoření připsány nejpozději do 31. prosince daného kalendářního roku. Pro připsání státní podpory nemusíte nic dělat, podpora vám dorazí na účet stavebního spoření automaticky. Státní podpora se vyplácí až při ukončení smlouvy, a to při splnění zákonných podmínek.
Kdo ji může získat?
- Občané ČR
- Občané EU s vydaným povolením pobytu na území ČR a rodným číslem přiděleným příslušným orgánem ČR
- Cizinci mimo občanů EU s trvalým pobytem na území ČR a rodným číslem přiděleným příslušným orgánem ČR
Je státní podpora zdanitelným příjmem?
Stavební spořitelna daní srážkovou daní pouze příjem z úroků z vkladů a úroků z připsaných záloh státní podpory. Státní podpora (celkově za celou dobu spoření) se od 1. 1. 2024 stává zdanitelným příjmem, a to okamžikem jejího faktického vyplacení, tj. při výplatě naspořené částky při ukončení stavebního spoření nebo v souvislosti s čerpáním úvěru ze stavebního spoření. Zdanit ji však případně musí příjemce sám. Stejně tak je příjemce odpovědný za případné zdanění prémií či bonusů z marketingových akcí. Bonusy, prémie a státní podpora totiž spadají do kategorie ostatních příjmů ve smyslu § 10 odst. 1 písm. q) zákona o daních z příjmů a podléhají dani z příjmů v případě, že souhrn všech ostatních příjmů poplatníka daně přesáhne 50.000 Kč za rok. Odpovědnost za jejich zdanění nese každý daňový poplatník sám.
Kolik stojí založení stavebního spoření? Budu platit nějaké poplatky?
Založení stavebního spoření je zdarma bez ohledu na cílovou částku. Platíte pouze roční poplatek za vedení účtu ve výši 360 Kč
Jakou minimální částku mohu začít měsíčně spořit?
Minimální měsíční vklad je 0,25 % z cílové částky. Nejnižší cílová částka, kterou si můžete zvolit je 150 000 Kč, minimální měsíční vklad je tak 375Kč.
Lze si stavební spoření předplatit dopředu?
Ano, můžete si nastavit pravidelný trvalý příkaz nebo vložit součet měsíčních vkladů jednorázově, např. ročně, vždy je však potřeba myslet na to, že to lze provést předem, nikoli zpětně. Tímto způsobem si můžete spoření předplatit i na několik let dopředu.
Na jaké číslo účtu se zasílají vklady na stavební spoření?
Zadávají se následující údaje:
- Číslo účtu = číslo smlouvy stavebního spoření
- Kód banky = 7960
- Variabilní symbol = rodné číslo účastníka stavebního spoření (u stavebního spoření dětí je tedy variabilním symbolem rodné číslo dítěte)
Jaké podmínky musím splnit pro získání řádného úvěru a na co ho mohu využít?
Pro získání řádného úvěru ze stavebního spoření musíte splnit tři podmínky: spořit alespoň 2 roky, naspořit ve smlouvě předem stanové procento z cílové částky (tzv. Minimální procento naspoření) a hodnotící číselný faktor. Konrétní podmínky jednotlivých tarifů najde v přehledu produktů stavebního spoření. O tzv. přidělení cílové částky (tedy možném využití úvěru) vám dáme vědět.
Ještě nemám nárok na řádný úvěr. Mohu i přesto nějaký úvěr získat?
Ano, můžete využít tzv. překlenovací úvěr (meziúvěr). Z něj budete platit pouze úroky (nebudete splácet půjčenou částku). Zároveň budete nadále spořit na stavebním spoření, abyste později dosáhli na řádný úvěr.
Kdy je nejlepší dítěti začít spořit?
Čím dříve začnete, tím lépe. Spořit můžete hned po narození dítěte. I malé částky se za několik let mohou proměnit ve významnou sumu, která se může hodit na první bydlení nebo studium. Navíc i na dětské stavební spoření může být připisována státní podpora (při splnění zákonných podmínek), díky níž lze uspořenou částku pravidelně zvyšovat.
Mohu založit stavební spoření pro své nezletilé dítě?
Ano, stavební spoření můžete založit pro své nezletilé dítě, a to online na našem webu, v internetovém bankovnictví, případně v pobočce ČSOB nebo s obchodním zástupcem ČSOB Stavební spořitelny. Potřebujete k tomu rodný list dítěte. Vklady na stavební spoření mohou posílat i další členové rodiny například prarodiče. Stav stavebka můžete sledovat ve své klientské zóně, v internetovém bankovnictví nebo v mobilní aplikaci ČSOB Smart.
Co se stane, když dítě dosáhne 18 let?
Veškeré peněžní prostředku na stavebním spoření dítěte jsou jměním dítěte, nikoli rodiče. Jako rodič, tj. zákonný zástupce, budete spoření spravovat do 18. narozenin dítěte. Po dosažení zletilosti přebírá správu stavebního spoření dítě.
Mohu vypovědět smlouvu o stavebním spoření svého dítěte?
Ano, smlouvu o stavebním spoření pro nezletilé dítě můžete vypovědět. Pokud uplynula šestiletá vázací doba a oba zákonní zástupci s výpovědí souhlasí, stačí ověřit podpisy a doložit rodný list dítěte.
V ostatních případech při výpovědi smlouvy o stavebním spoření na nezletilé dítě je dle § 898 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, vyžadováno rozhodnutí opatrovnického soudu, obsahující souhlas soudu s výpovědí smlouvy a s doložkou o nabytí právní moci.
Jednání opatrovnického soudu je bezplatné.
Co musím splnit pro získání všech odměn?
Bonus až 6 000 Kč získáte, když vám po dobu 6 let stát připíše podporu ve výši 1 000 Kč. Stavební spořitelna ČSOB vaší připsanou státní podporu zdvojnásobí. Pro plnou státní podporu doporučujeme spořit alespoň 1 700 Kč měsíčně nebo vložit na stavební spoření alespoň 20 400 Kč každý rok .
Prémii 2 000 Kč získáte, pokud na novém stavebním spoření naspoříte do 4 měsíců od založení minimálně 50 000 Kč a nevyužijete během 6 let úvěr ze stavebního spoření.
Podrobnější pravidla akce Bonus až 6 000 Kč a 2 000 Kč za vklad
Odměnu až 2 520 Kč od ČSOB za aktivitu na běžném účtu získáte když:
- Budete mít příjem alespoň 15 000 kč každý měsíc na běžném účtu
- Budete platit kartou od ČSOB – stačí 5 plateb měsíčně
Je vám 18-26 let? V tom případě vám stačí jen mít účet a platit kartou
Jak získat odměnu i pro vaše dítě? Stačí, když budete plnit platby a příjem, pokud navíc máte dítě mezi 8-17 lety, je potřeba, aby mělo svůj běžný účet. Aktivní být nemusí, počítáme jen Vaší aktivitu.
Podrobnější akce odměna až 2 520 Kč
Vklady a platby
Proč si spořitelna nemůže sama strhnout nedoplatek, když má klient zavedené inkaso?
Inkaso je povolení k jedné měsíční platbě. Není tedy možné inkasovat vícekrát za měsíc nebo vyšší částku, než je vámi sjednaný inkasní limit v bance plátce.
Jak poslat platbu ze zahraničí nebo v cizí měně?
Klient zašle peněžní prostředky na číslo účtu, který má veden u ČSOB Stavební spořitelny, přičemž toto číslo uvede ve formátu IBAN. Číslo účtu ve formátu IBAN (číslo klientského účtu v mezinárodním formátu) je zobrazeno ve výpise z účtu u ČSOB Stavební spořitelny. Jako příjemce klient uvede ČSOB Stavební spořitelnu:
Příklad vyplnění údajů:
59 / Příjemce / Beneficiary:
Číslo účtu / account number / IBAN
CZ2879600000000000554804 (číslo Vašeho klientského účtu v mezinárodním formátu)
Jméno / adresa - Name / Adress
ČSOB Stavební spořitelna, a.s.
Radlická 333/150
150 57 / Praha 5.
Jako informaci pro příjemce klient uvede svoje rodné číslo.
Příklad vyplnění údajů:
70 / účel převodu / purpose of transfer (informace pro příjemce / information for beneficiary) 6505211447
Dále je třeba uvést swiftovou adresu banky (jedná se o oprávnění banky provádět přeshraniční platby).Protože ČSOB Stavební spořitelna nemá vlastní swiftovou adresu, klient uvede na příkazu ze zahraničí swiftovou adresu banky se sídlem v ČR, prostřednictvím které chce tyto prostředky poslat na účet u ČSOB Stavební spořitelny. Tato banka musí být zapojena do celosvětové mezibankovní sítě SWIFT.
Příklad vyplnění údajů:
57 / Banka příjemce
BIC / SWIFT adresa / address
CEKOCZPPXXX (převod přes ČSOB)
Název / adresa - Name / Adress
Československá obchodní banka a.s.
Radlická 333/150
150 57 Praha 5
Klient ČSOB Stavební spořitelny může zasílat peněžní prostředky ze svého účtu v zahraniční bance (tj. číslo účtu příkazce) v Kč nebo v cizí měně.
Pokud klient (plátce) zasílá peněžní prostředky v cizí měně, tzn. banka plátce neprovedla konverzi do Kč, převedení z cizí měny do Kč je provedeno na straně ČSOB Stavební spořitelny. Konverze cizí měny do Kč bude provedena na základě směnného kurzu ČSOB, u kterého ČSOB Stavební spořitelna vede svůj účet, (směnný kurz se řídí devizovým kurzovním lístkem ČSOB platným ke dni, kdy byla platba připsána na účet ČSOB Stavební spořitelny vedený u ČSOB). Platby v rámci EU/EHP a v měnách EU/EHP budou provedeny s kódem zpoplatnění SHA, což znamená, že plátce i příjemce hradí poplatky svým bankám dle jejich vlastních platebních podmínek.Zaslal jsem platbu na špatné číslo účtu, co mám teď udělat?
V případě, kdy došlo k zaslání platby na chybné číslo účtu, je zapotřebí zaslat stavební spořitelně písemnou žádost o přeúčtování platby s ověřeným podpisem klienta a s přiloženou kopií dokladu o zaplacení (výpis z účtu či složenka). Ověření podpisu může zdarma provést finanční poradce ČSOB Stavební spořitelny po předložení platného průkazu totožnosti.
Žádost zašlete v originále na adresu:
ČSOB Stavební spořitelna, a.s.
Radlická 333/150
150 57 Praha 5
Po posouzení žádosti je klient informován o dalším postupu.
Jak doložit, že jsem zaslal platbu na účet stavebního spoření, když na účtu není platba připsána?
V tomto případě zašlete poštou nebo e-mailem žádost o dohledání platby, společně s kopií ústřižku složenky nebo výpisu z účtu, kde je jasně viditelná provedená platba z vašeho účtu.
Co se stane se zaslanou platbou bez variabilního symbolu?
Bylo-li na příkazu k platbě uvedeno správné číslo účtu a kód banky, pak bude platba zaúčtována, i když chybí variabilní symbol. Variabilní symbol se uvádí jako druhý identifikační údaj pro případ dohledávání platby.
Na jaké číslo účtu se zasílají vklady na stavební spoření?
Pro platby zasílané složenkou nebo bankovním převodem se zadávají tyto údaje:
- číslo účtu = číslo smlouvy stavebního spoření
- kód banky = 7960
- variabilní symbol = rodné číslo majitele smlouvy stavebního spoření, případně číslo úvěrové smlouvy
Číslo svého účtu najdete v Klientské zóně moje.csobstavebni.cz.
Jak oznámit změnu nebo zavedení platby zasílané prostřednictvím inkasa z bankovního účtu?
V případě, že měníte číslo účtu, ze kterého jsou hrazeny platby inkasem, je třeba zaslat ČSOB Stavební spořitelně informaci o tom, že máte inkaso zavedenona svém bankovním účtu. Informaci můžete zaslat do ČSOB Stavební spořitelny poštou nebo můžete využít naši e-mailovou adresu: inkaso@csobstavebni.cz.
Pro správné zavedení inkasa potřebujeme znát tyto údaje:
- předčíslí účtu (pokud banka uvádí)
- číslo účtu plátce
- kód banky plátce
- částku
- den, ke kterému máme inkasovat (5., 10., 15., 20. den v měsíci)
- číslo účtu příjemce
- kód banky příjemce
- termín odkdy je změna platná, resp. kdy končí platnost předchozího bankovního spojení k inkasování
Variabilní, konstantní ani specifický symbol se neuvádějí.
Změny údajů a žádosti o informace
Jak změnit trvalou nebo korespondenční adresu?
Změnu adresy trvalého bydliště či změnu korespondenční adresy je zapotřebí oznámit stavební spořitelně písemnou formou (na našem formuláři) a s podpisem klienta (za nezletilé klienty podpis zákonného zástupce uvedeného na smlouvě o stavebním spoření, případně podpis druhého zákonného zástupce, který prokáže, že je zákonným zástupcem, např. kopií rodného listu).
Žádost je možné naskenovat a zaslat na e-mailovou adresu: info@csobstavebni.cz, případně zaslat na adresu spořitelny:
ČSOB Stavební spořitelna, a.s.
Radlická 333/150
150 57 Praha 5
Uživatelé mohou provést změnu kontaktních údajů také v Klientské zóně moje.csobstavebni.cz.
Případně je možné s číslem smlouvy o stavebním spoření zavolat na naši zákaznickou linku 225 225 225.
Jak oznámit změnu příjmení?
V případě změny příjmení je zapotřebí zaslat stavební spořitelně písemnou žádost o změnu příjmení (na formuláři ČSOB Stavební spořitelny) s podpisem klienta a s přiloženou kopií dokladu, na základě kterého ke změně příjmení došlo (např. kopie oddacího listu). Žádost, včetně kopie dokladu, je možné naskenovat a zaslat na e-mailovou adresu: info@csobstavebni.cz, případně zaslat na adresu spořitelny:
ČSOB Stavební spořitelna, a.s.
Radlická 333/150
150 57 Praha 5
Uživatelé mohou provést změnu kontaktních údajů také v Klientské zóně moje.csobstavebni.cz.
Případně je možné s číslem smlouvy o stavebním spoření zavolat na naši zákaznickou linku 225 225 225.
Jak zažádat o zaslání bankovní informace?
Požadujete-li vystavení bankovní informace, je zapotřebí zaslat na našem formuláři písemnou žádost s podpisem (dlužníka či jiného účastníka úvěrového případu) o vystavení bankovní informace. Žádost je možné naskenovat a zaslat na e-mailovou adresu psp@csobstavebni.cz, případně zaslat na adresu spořitelny:
ČSOB Stavební spořitelna, a.s.
Radlická 333/150
150 57 Praha 5
Vystavení bankovní informace je zpoplatněno dle platného Sazebníku úhrad ČSOB Stavební spořitelny.
Jak získám kopie úvěrových smluv a dokumentů?
Požadujete-li vyhotovení kopie úvěrového dokumentu, je zapotřebí zaslat písemnou žádost s podpisem klienta (dlužníka či jiného účastníka úvěrového případu) na našem formuláři.
Vystavení kopie úvěrových dokumentů je zpoplatněno dle platného Sazebníku úhrad.
Žádost je možné naskenovat a zaslat na e-mailovou adresu kopie_uvery@csobstavebni.cz, případně zaslat na adresu:
ČSOB Stavební spořitelna, a.s.
Radlická 333/150
150 57 Praha 5
Vystavení kopie úvěrových dokumentů je zpoplatněno dle platného Sazebníku úhrad ČSOB Stavební spořitelny.
Jak získám výpis z účtu nebo potvrzení o zaplacených úrocích?
Výpis z účtu bezplatně zasílá ČSOB Stavební spořitelna na počátku každého roku. Požaduje-li klient zaslání kopie výpisu z účtu a potvrzení o zaplacených úrocích, je třeba zaslat spořitelně žádost s uvedením, za který rok výpis nebo potvrzení požaduje a s číslem účtu, ke kterému výpis požaduje.
Výpisy z účtů jsou zdarma dostupné také uživatelům Klientské zóny po zaregistrování.
Žádost je možné naskenovat a zaslat na e-mailovou adresu info@csobstavebni.cz, případně zaslat na adresu spořitelny:
ČSOB Stavební spořitelna, a.s.
Radlická 333/150
150 57 Praha 5
Vystavení mimořádného aktuálního výpisu z účtu je zpoplatněno dle platného Sazebníku úhrad ČSOB Stavební spořitelny.
Vymáhání
Nejste schopni uhradit své závazky do data splatnosti?
Obratem nás kontaktujte na telefonním čísle 225 227 456.
Kam se obrátit se žádostí o splátkový kalendář na spořicí, meziúvěrový a úvěrový účet?
Obratem nás kontaktujte na telefonním čísle 225 227 456.
Jakým způsobem mohu dlužnou částku uhradit?
Dlužnou částku můžete uhradit bankovním převodem, složenkou nebo vkladem na pobočce ČSOB.
Na poradenských místech ČSOB Stavební spořitelny NENÍ možné provádět hotovostní vklady.
Pro více informací k platbě nás kontaktujte na telefonním čísle 225 227 456.
Co se stane, když dluh neuhradím?
Dluh se může navýšit o poplatky za upomínky. V první fázi delikvence řešíme dlužné částky v rámci mimosoudního vymáhání, v případě přetrvávajícího nedoplatku se přechází k soudnímu vymáhání. Nedoplatek od 1 Kč na meziúvěrovém/úvěrovém i spořicím účtu jsme povinni negativně reportovat do Bankovního registru klientských informací.
Co je BRKI – Bankovní registr klientských informací a NRKI - Nebankovní registr klientských informací?
Bankovní registr klientských infromací (BRKI)
BRKI je databáze údajů o smluvních (úvěrových) vztazích mezi bankami a jejich klienty. V BRKI jsou zobrazeny údaje klientů, které vypovídají o jejich bonitě a důvěryhodnosti, tzn. informace o celkové úvěrové angažovanosti klienta, o čerpání jednotlivých úvěrových produktů a o platební morálce klienta. BRKI obsahuje pozitivní i negativní informace, čímž svým uživatelům poskytuje informace o kompletní úvěrové historii jejich klientů a klientům naopak umožňuje budovat si svou úvěrovou historii. Údaje v BRKI jsou aktualizovány každý měsíc a jsou uchovávány po celou dobu úvěru a 4 roky po jeho ukončení.
Memorandum BRKI a NRKI ke stažení
Nebankovní registr klientských infromací (NRKI)
NRKI je databáze údajů o smluvních (úvěrových) vztazích mezi nebankovními úvěrovými institucemi a jejich klienty. Obsahuje stejný rozsah informací jako BRKI. Údaje s NRKI sdílíme od 1. 7. 2020. Děláme to proto, že se chceme zodpovědně chovat vůči klientům a také jsme ze zákona povinni chovat se obezřetně a poskytovat úvěry pouze důvěryhodným a bonitním klientům a provést řádné posouzení úvěruschopnosti spotřebitele s využitím údajů z úvěrových registrů (v souladu s § 38a zákona č. 21/1992 Sb., o bankách a rovněž podle zákona č. 257/2016 Sb., o spotřebitelském úvěru). K plnění této právní povinnosti jsme se rozhodli sdílet osobní údaje svých klientů i s nebankovními poskytovateli úvěrů. Údaje v NRKI jsou aktualizovány každý měsíc a jsou uchovávány po celou dobu úvěru a 4 roky po jeho skončení.
Co je to SOLUS?
Registr SOLUS shromažďuje informace o klientech, kteří se dostali do problémů se splácením svých závazků u některého z členů sdružení SOLUS.
SOLUS vytváří dva negativní registry.
Jde o Registr FO, do tohoto registru jsou zařazovány fyzické osoby (spotřebitelé), a Registr IČ, do kterého jsou zařazovány fyzické osoby podnikatelé a právnické osoby.
Co je to restrukturalizace?
Restrukturalizace umožňuje ve vybraných případech dočasné snížení měsíční splátky až na dobu jednoho roku, případně pozastavení dospořování na vkladový účet. Podmínkou restrukturalizace je bezdlužnost na meziúvěrovém/úvěrovém účtu.
Více o restrukturalizaci.
Byla vaše smlouva u ČSOB Stavební spořitelny odstoupena?
Kontaktujte odstoupenepohledavky@csobstavebni.cz.
Máte dotazy k insolvenci, dražbě nemovitosti, exekuci, žalobě, notářskému zápisu?
Kontaktujte soudni_vymahani@csobstavebni.cz.
Klientská zóna
Jak se zaregistruji do Klientské zóny?
Klientská zóna ČSOB Stavební spořitelny umožňuje náhled na produkty, založení online stavebního spoření i podpis úvěrové smlouvy.
Založení prostřednictvím ČSOB Internetového bankovnictví nebo ČSOB Smartu
Uživatelé ČSOB Internetového bankovnictví a ČSOB Smartu si můžou sjednat přístup do Klientské zóny také prostřednictvím těchto aplikací. Podmínkou je vlastnictví ČSOB Identity.
- Z ČSOB Internetového bankovnictví do Klientské zóny lze přejít pomocí odkazu Vstup do portálů. Na něj se dostanete po kliknutí na vaše jméno uprostřed horního menu. Další možností je přejít na detail některého z produktů vedených u ČSOB Stavební spořitelny a zde kliknout na Přejít do zóny Stavební spořitelny.
- V aplikaci ČSOB Smart na detailu některého produktu od ČSOB Stavební spořitelny lze kliknout na oranžové tlačítko Přejít do zóny spořitelny.
Založení u finančního poradce ČSOB Stavební spořitelny.
Poradce ověří zájemcovu totožnost a podepíše s ním dohodu o Klientské zóně. K tomu je zapotřebí, aby měl zájemce u sebe doklad totožnosti, mobilní telefon a byl zároveň vlastníkem funkční e-mailové schránky. Do e-mailu pak přijdou prvotní přihlašovací údaje.
Klientská zóna ověřuje unikátnost telefonního čísla i e-mailové adresy, takže není možné podepsat smlouvu na stejné telefonní číslo a e-mail pro více účtů Klientské zóny.
V Klientské zóně se při prvním přihlášení zobrazí Smlouva o používání Klientské zóny. Podpis smlouvy probíhá elektronicky přepsáním SMS kódu. Pokud uživatel nepodepíše Smlouvu o používání Klientské zóny, Klientská zóna zůstává nepřístupná.
Po podpisu přijde SMS kód pro první přihlášení a po jeho zadání je klient vyzván ke změně hesla a přihlášen do Klientské zóny.
V obou případech vám systém vytvoří Smlouvu o používání Klientské zóny, kterou podepíšete SMS kódem už v prostředí Klientské zóny. Pokud budeme potřebovat ověřit aktuální údaje, zobrazíme vám jednu až tři obrazovky, na kterých potvrdíte jejich správnost.
V případě vytvoření přístupu do Klientské zóny tímto způsobem bude vaším vstupním kanálem i napříště prostředí ČSOB.
Jak si obnovím zapomenuté heslo nebo uživatelské jméno?
Zapomenuté uživatelské jméno si můžou obnovit všichni uživatelé v Klientské zóně na obrazovce pro přihlášení kliknutím na odkaz Zapomenuté uživatelské jméno.
Jak získám přehled o účtech svých dětí?
Klientské zóny dětských klientů se sjednávají stejným způsobem jako zóny dospělých uživatelů u finančního poradce (nutný je plnohodnotný přístup) a podepsáním Smlouvy o používání Klientské zóny pro všechny dospělé i dětské klienty.
UPOZORNĚNÍ: On-line registrace je možná pouze pro ZLETILÉ KLIENTY. Zákonný zástupce nezletilého klienta, který nemá vlastní produkt, musí taktéž sjednat Klientskou zónu u finančního poradce ČSOB Stavební spořitelny.
Kde najdu Klientskou zónu svých zastupovaných dětí?
Klientská zóna dítěte nemá vlastní přístup. Vždy se musí přihlásit do Klientské zóny rodiče a odtud přejít prokliknutím jména uživatele v horním červeném menu do výběru dalších uživatelů a vybrat požadovanou dětskou Klientskou zónu.
Co se stane s dětskou Klientskou zónou po dosažení zletilosti klienta?
Přístup do Klientské zóny zaniká dnem osmnáctých narozenin klienta. Pro obnovení přístupu musí zletilý klient navštívit finančního poradce ČSOB Stavební spořitelny a sjednat s ním plnohodnotný přístup.
Najdu v Klientské zóně své výpisy z účtů?
V Klientské zóně najdete své výpisy, pokud máte plnohodnotný přístup a můžeme vám je tam uložit.
Pokud jste v minulých letech dostávali své výpisy v elektronické formě do systému mojeLiška, uložili jsme vám je také do Klientské zóny.
Které údaje můžu změnit v Klientské zóně?
Osobní a kontaktní údaje v Klientské zóně může měnit pouze uživatel s plnohodnotným přístupem. Takový uživatel může měnit následující informace:
- Tituly
- Jméno a příjmení
- Korespondenční adresa
- Adresa trvalého bydliště
- Telefon
Všechny změny se potvrzují pomocí SMS. Některé z nich je nutné doložit patřičnými dokumenty.
Nepoužívám telefonní číslo, na které mi chodí SMS z Klientské zóny. Co mám dělat?
Telefonní číslo je svázané s Klientskou zónou. Jeho změna se právě z tohoto důvodu musí potvrzovat SMS kódem poslaným na toto telefonní číslo. Pokud už ho nevlastníte, je nutné z bezpečnostních důvodů provést změnu telefonního čísla osobně u finančního poradce.
Co je to eÚvěr a proč je kvůli němu zapotřebí registrace do Klientské zóny?
eÚvěr je meziúvěr nebo řádný úvěr ze stavebního spoření sjednaný bezpapírově a elektronicky. V případě schválení získá klient do druhého dne až 1 000 000 Kč na bytové potřeby na údržbu nebo rekonstrukci.
Pro sjednání eÚvěru je nutné sjednat plnohodnotný přístup do Klientské zóny, protože právě v ní se podepisuje úvěrová smlouva a některé další dokumenty.
Kde najdu dokumenty k eÚvěru na podpis?
Pokud máte v Klientské zóně připraveny dokumenty k eÚvěru, bude vás o tom informovat červený pruh pod horním menu a na domovské stránce první box s názvem Schvalované meziúvěry/úvěry. Jejich prokliknutím přejdete na stránku Detail úvěrového případu, v jejíž dolní části najdete všechny dokumenty k podpisu (Vysvětlení ESIP, ESIP, úvěrová smlouva).
Jaké jsou požadavky na sílu hesla v Klientské zóně?
Heslo musí obsahovat aspoň osm znaků dvou typů (velká nebo malá písmena a číslice nebo znaky). O požadované síle hesla vás při zadávání informují interaktivní grafy.